Μετάφραση
H Δήμητρα Κονδυλάκη είναι δρ Συγκριτικής Λογοτεχνίας του Πανεπιστημίου της Σορβόνης (Paris IV, 2003), σκηνοθέτις, δραματουργός και μεταφράστρια.
Έχει διδάξει, μεταξύ άλλων, «Δραματολογία παγκόσμιου & ευρωπαϊκού θεάτρου, «Δραματουργική ανάλυση νεότερων και σύγχρονων κειμένων», «Θεατρική γραφή» και «Θεατρική μετάφραση» στα Τμήματα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών, του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, καθώς και στα Μεταπτυχιακά Προγράμματα του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ και του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου.
Εισηγήτρια στο Eργαστήρι Θεατρικής Μετάφρασης του Γαλλικού Ινστιτούτου Ελλάδας από το 2009, έχει διατελέσει σύμβουλος ρεπερτορίου σε θέατρα και διεθνείς οργανισμούς από το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου έως το Odéon-Théâtre de l’Europe και τη Scène Nationale d’Orléans και έχει διοργανώσει πλήθος εκδηλώσεων αφιερωμένων στη σύγχρονη δραματουργία σε συνεργασία με το Γαλλικό Ινστιτούτο, το Ινστιτούτο του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου, το Βυρσοδεψείο κ.ά.
Μεταφράσεις της έχουν ανέβει στο Théâtre de la Ville, στο Théâtre de l’Odéon, στο Théâtre de l’Atalante στο Παρίσι, στο Φεστιβάλ της Αβινιόν, στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου κ.α. ενώ ως δραματουργός έχει υπογράψει ή συνυπογράψει σκηνικά έργα με ισχυρό αποτύπωμα: Σόνιετσκα της Μαρίνας Τσβετάεβα (2006), Μάτση Χατζηλαζάρου, Σβήσε το πρόσωπό μου και ξαναρχίζουμε (2012-2013), Μαύρο χιόνι του Μιχαήλ Μπουλγκάκωφ σε σκην. Κώστα Φιλίπογλου (2016), Δωμάτια μνήμης. Περιπλάνηση στον κόσμο της Λούλας Αναγνωστάκη (Φεστιβάλ Αθηνών, 2018), Spoon River Quartet του Edgar Lee Masters (2020).
Στο επίκεντρο της καλλιτεχνικής της αναζήτησης όσο και της ερευνητικής της δουλειάς βρίσκεται η έννοια της δραματουργίας και της ποίησης στη θεατρική γραφή.
Το βιβλίο της Ο θεατρικός Δημήτρης Δημητριάδης: Εξερευνώντας τη δυνατότητα του αναπάντεχου (Εκδ. Νεφέλη) ήταν υποψήφιο ως «Καλύτερο θεατρολογικό σύγγραμμα 2015» της Ένωσης Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών. Από τον ίδιο εκδοτικό οίκο κυκλοφορεί και η μελέτη της Η γλώσσα του σύγχρονου θεάτρου στον ορίζοντα της λογοτεχνίας (2022).